|
Az j Audi R8
Zsoltinyo 2006.10.15. 14:06
Az Audi a Prizsi Autkilltst vlasztotta az j Audi R8 sportaut bemutatjnak helysznl, amely nevt s gnjeit az tszrs Le Mans gyztes Audi versenyauttl rklte. Hrom vvel a Le Mans quattro tanulmnyaut bemutatja utn az Audi a prizsi kznsg eltt leplezte le a szriagyrtsra sznt j Audi R8 kzpmotoros sportautjt, amely a ngykariks mrka sportos cscsmodellje. A modell egyedlll vezetsi dinamikjt a 420 LE teljestmny V8 FSI motor, a quattro lland sszkerkhajts s az Audi Space Frame knnyszerkezetes ptsi md szerint kszlt karosszria biztostja.
Az Audi els kzpmotoros sportautja egyesti az Audi motorsportban szerzett szmos diadalnak tapasztalatait a mrka elismert technolgiai szakrtelmvel s az innovatv dizjnnal. Ez a szakrtelem tette „A halads technikja” szlogent a cscstechnolgia sszefoglal nevv az utakon s a versenyplykon egyarnt.
Az Audi szmos gyzelmet bezsebelt mr vilgszerte a versenyplykon. Az 1980-as vek rally sikereitl kezdve a traaut bajnoksg gyzelmein
keresztl egszen a hossz tv versenyek vilgig, amely ktsg kvl az eddigi legnagyobb kihvs volt az Audi mrnkeinek. Az Audi stlusosan teljestette ezt a kihvst is: az Audi R8 t alkalommal diadalmaskodott az igen nagy presztzs Le Mans-i 24 rs versenyen (2000, 2001, 2002, 2004, 2005) s kt alkalommal mindhrom dobogs helyet sikerlt megszereznie.

Made in Hungary |
Az Audi R8-as sportkocsi szmra szmos karosszria elemet, pldul a motorhztett, az oldalelemeket, az ajtkat s a gpkocsi tetejt az Audi Hungaria szerszmgyrban prselik alumniumbl, specilis hromdimenzis lzerberendezssel vgjk, majd sszetett illeszt technikval fejezik be a mveletet.
A kzpmotoros-sportaut hajtst szolgl 4,2 literes, nyolchengeres FSI, 309 kW (4209 LE) teljestmny motort szintn Gyrben gyrtjk. Az Audi R8-at kisszris gyrtsban, az AUDI AG neckarsulmi gyrban, egy erre a clra kialaktott gyrtzemben szerelik ssze.
Az elmlt vben zembe lltott szerszmgyr fokozatos kiptse sorn az eddigi Audi RS4-es karosszriaelemek ellltsa mellett tbb, mint 5000 R8-as karosszria elem gyrtsra bvtette kapacitst. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., amely az AUDI AG gyri szkhely 100%-os lenyvllalata, mr 12 ve egyike az Audi s a Volkswagen Konszern legfontosabb motorbeszlltinak. Ezen tlmenen az Audi TT Coup s TT Roadster szemlygpjrmveket is Gyrben gyrtjk. Audi Hungaria mr vek ta Magyarorszg legnagyobb exportre s az orszg legnagyobb rbevtelt elr vllalata. 2005-ben 1.693.609 db motor kszlt el.
|
Az j Audi R8-ast egy igazi sportaut arnyai jellemzik: 1.90 m szles, csupn 4.43 m hossz s 1.25 m magas. A 2.65 mteres tengelytv helyet biztost a megdbbenten tgas utastrnek s a hosszban mg beptett motornak is. Az Audi R8 420 lers, nyolc hengeres kzvetlen benzin befecskendezs FSI motorjval a ngykariks mrka j cscsokat
hdtott meg. Ez a technolgia mr tbb diadalt is megrt az R8-as versenyaut kapcsn. A szmok megfelelen jellemzik a nyolc hengeres aggregt kiemelked potenciljt. 7 800 percenknti fordulatszm mellett a 4.2 literes motor 309 kW (420 LE) teljestmnyre kpes. Maximlis nyomatka 4 500 s 6 000 percenknti fordulatszmnl 430 Nm. Maximlis nyomatknak legalbb 90 szzalka rendelkezsre ll egy igen szles tartomnyban, 3 500 s 7 600 percenknti fordulatszm kztt. Ezen kpessgek eredmnyeknt a nyolc hengeres motor maximlis megbzhatsgot knl minden vezetsi helyzetben.
Az aut gyorsulsi rtkei is legalbb ilyen lenygzk: az R8 ll helyzetbl 4.6 msodperc alatt gyorsul 100 km/h sebessgre, vgsebessge pedig 301 km/h.
| |